Jump to content
Advertisement

ziemniaki wczesne 2022


Guest pankracy
 Share

Recommended Posts

Guest pankracy

szanowni koledzy i koleżanki jak przygotowania do nowego sezonu?? zapewne juz sie kielkują:D PK posiane?? Jakie przeczucia na nowy sezon? u nas duzo osób schodzi z warzyw z powodu braku rąk do pracy i cen z przed x lat i w to miejsce bedzie ziemniak. Ja standardowo 7 ha pod przykrycie ale już wiem ze jak przymrozku nie bedzie i mi i innym nie wymrozi to bedzie lipa, Jedynie nadzieja u mnie ze przez to troche lat troche kontaktow sie złapało i nie wszystko idzie na gielłde. Pozdrawiam i życze kokosów

Link to comment
Share on other sites

Advertisement
Guest Michal

Witam panowie jaki koszt zrobienia w tym roku 1 ha wczesnego z pod przykrycia z 10000zl sie mieszczę. Dzięki za info. Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gosc
1 godzinę temu, Gość Michal napisał:

Witam panowie jaki koszt zrobienia w tym roku 1 ha wczesnego z pod przykrycia z 10000zl sie mieszczę. Dzięki za info. Pozdrawiam 

Może braknąć 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gość
W dniu 7.02.2022 o 23:06, Gość Gosc napisał:

Jeszcze nie wsadził a już portami trzęsie, zluzujesz na 5zl a napewno sprzedasz

Jak nie za 5 zł to za 3 zł się sprzeda

Link to comment
Share on other sites

Guest 888
W dniu 8.02.2022 o 15:55, Gość Michal napisał:

Witam panowie jaki koszt zrobienia w tym roku 1 ha wczesnego z pod przykrycia z 10000zl sie mieszczę. Dzięki za info. Pozdrawiam 

7 tyś sam sadzieniak a gdzie reszta

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin nowak

sadzeniak arrow 4 tony x 2500=10000 włoknina 4500 nawozy 1500-2000 śor. 1000-1200 paliwo+koszty amortyzacji maszyn (sadzarka  kombajn maszyny do sortowania pakowania) 1000-1500 worki 2000szt.x 0.35=700 robocizna ,ewentualnie wywóz towaru jeśli nie ma sprzedaży z domu  1000-1500 to z grubsza wszystko daje nakład ok.20.000 tys. na hektar nie liczę dzierżawy jeśli ktoś płaci

Link to comment
Share on other sites

Guest nigdy nie dyskutuj

Nigdy, ale to nigdy nie dyskutuj z  producentami (potentatami ) ziemniaka produkującymi  je na wczesny zbiór, a zwłaszcza z okolic ESI. Tam jest inna ekonomia, inne warunki gospodarowania, inaczej rośnie. Tobie wyszło kosztów 20000 zł, a im wyjdzie 3500 i to z  dowozem na hurtownie ( z czego 3500 to dzierzawa).

Link to comment
Share on other sites

Guest Gosc
2 godziny temu, Ursus4062 napisał:

Sadzeniaka większość ma ze swojego rozmnożenia, a koszt włókniny można rozłożyć na 3 lub 4 sezony

To przedstawił na 2 lata bo koszt 8 tys. O ile nie porwie coś w pierwszym roku. A jak jest swój Sadzeniak tzn ze jest za darmo? Ludzie liczcie koszta bo na przyszły rok strajki wam nie pomogą bo będziecie bankrutami

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin nowak

wiem jedno że 90%  producentów nie potrafi skalkulować kosztów produkcji  z uwzględnieniem amortyzacji traktorów maszyn nie potrafi policzyć  kosztów swojej pracy bo wiem to na 100% żę w pewnych rejonach kraju po przeliczeniu wychodzi rolnikowi 5 ZŁOTYCH NA GODZINĘ  pozdrawiam 10% tych  którzy potrafią liczyć

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomek
13 godzin temu, Gość marcin nowak napisał:

wiem jedno że 90%  producentów nie potrafi skalkulować kosztów produkcji  z uwzględnieniem amortyzacji traktorów maszyn nie potrafi policzyć  kosztów swojej pracy bo wiem to na 100% żę w pewnych rejonach kraju po przeliczeniu wychodzi rolnikowi 5 ZŁOTYCH NA GODZINĘ  pozdrawiam 10% tych  którzy potrafią liczyć

Problem ery Kolego że większość rolników nie liczy, tylko czeka na ten moment że to już może ten rok który zapłaci i pokryje koszty poprzednich lat. Tak było kiedyś ,że z dobrego  roku zbiło się majątek a teraz nie ma takich zwyżek. Tak wiec kochani bracia APELUJE liczcie wszystko także swoją prace, ręce, stawy , rehabilitacje które będziecie przechodzili za para lat. Czasy się zmieniły.

Link to comment
Share on other sites

Guest Giełda
4 godziny temu, Gość Tomek napisał:

Problem ery Kolego że większość rolników nie liczy, tylko czeka na ten moment że to już może ten rok który zapłaci i pokryje koszty poprzednich lat. Tak było kiedyś ,że z dobrego  roku zbiło się majątek a teraz nie ma takich zwyżek. Tak wiec kochani bracia APELUJE liczcie wszystko także swoją prace, ręce, stawy , rehabilitacje które będziecie przechodzili za para lat. Czasy się zmieniły.

Jedz na giełdę do Krakowa targ do Proszowic albo skalbmierza to zobaczysz jak liczą koszty jak chlop jest na giełdzie to zapomnij że sprzedaż towar w dobrej cenie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...