Mięso jeszcze przez 15 lat. Potem? Produkty zastępcze...
Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej POLSUS podał prognozę dla przemysłu mięsnego, którą podzielił się prezes i założyciel koncernu Impossible Foods Patryk Brown przewiduje, że w ciągu 15 lat produkty bezmięsne zupełnie zastąpią tradycyjne mięso.
Szef firmy Impossible Foods, czyli Nieprawdopodobna Żywność, pokusił się nawet o z pozoru nieprawdopodobną prognozę: według niego mięso zniknie zupełnie z rynku w ciągu 15 lat.
- Z żywieniowego punktu widzenia nasze produkty odpowiadają jakości białka i zawartości produktów zwierzęcych, które zastępują - powiedział w wywiadzie dla programu "Mad Money", w amerykańskiej telewizji CNBC. - Nasz produkt jest wyraźnym zwycięzcą z punktu widzenia zdrowia i żywienia - dodał.
- Dlatego myślę, że ludzie są coraz bardziej świadomi, że produkty roślinne w ciągu najbliższych 15 lat całkowicie zastąpią produkty pochodzenia zwierzęcego w świecie żywności. To nasza misja. Ta transformacja jest nieunikniona - powiedział gospodarzowi programu Jimowi Cramerowi.
Patryk Brown zwraca także uwagę na to, że coraz więcej młodych osób staje się wegetarianami, więc jest to naturalna zmiana.
Mięso - nie mięso już jest
Koncern Impossible Foods ogłosił, że podpisał umowę ze Starbucks (znana sieć kawiarni na całym świecie), aby wprowadzić kanapkę Impossible Breakfast Sandwich do menu w większości amerykańskich restauracji tej międzynarodowej sieci - informuje CNBC. Argumentem jest fakt, że ,,szaleństwo" związane z dietami roślinnymi wciąż rośnie. Umowa jest największym sukcesem prywatnej firmy, produkującej ,,mięso alternatywne".
- Starbucks to jeden z naszych najlepszych - o ile nie najlepszy - ukierunkowanych rynków zbytu, ze względu na siłę i wszechobecność ich marki. To dla nas świetna okazja do większej ekspozycji i wypróbowania tego rynku - dodał.
Kanapka Impossible Breakfast (Niemożliwa Kanapka Śniadaniowa) zawiera "kiełbasę" roślinną, zwieńczona smażonym jajkiem z chowu bezklatkowego i dojrzałym serem cheddar na rzemieślniczym chlebie ciabatta.
źródło: businessinsider.com.pl, polsus.pl
0 komentarze