premium information banner
Giełdy
+ Darmowe ogłoszenie

2019-05-01

Nowości na rynku ciągników

Udostępnij ten artykuł

Wychodząc naprzeciw coraz większym wymaganiom rolników, producenci ciągników systematycznie wprowadzają na rynek nowe modele pojazdów, zapewniające ich użytkownikom coraz większą efektywność pracy maszyny połączoną z wysokim poziomem ergonomii.

image

Obecność na krajowym rynku maszyn rolniczych wielu producentów ciągników sprawia, że co roku pojawiają się na nim nowe modele, dostosowane do zróżnicowanych potrzeb konkretnych gospodarstw. Przedstawiamy propozycje kilku z nich.

Case IH

Nową serię ciągników Case IH Versum CVXDrive tworzą cztery modele o mocy od 100 do 130 KM, pierwsze ciągniki marki w klasie 100 KM z przekładnią bezstopniową CVXDrive. Ciągniki Versum CVXDrive łączą w sobie kompaktowe wymiary zwrotnego ciągnika z czterocylindrowym silnikiem, komfort kabiny klasy premium i konstrukcję typową dla większych pojazdów marki Case IH. Napędzane są turbodoładowanymi czterocylindrowymi silnikami o pojemności 4500 cm3 z układem wtrysku paliwa common rail, spełniającymi najwyższą unijną normę emisji spalin Stage V.

Ciągniki serii Versum CVXDrive to kompaktowe maszyny klasy premium, usytuowane między modelami serii Luxxum i Maxxum marki Case IH

W układzie przeniesienia napędu zastosowano przekładnię bezstopniową CVXDrive 40 km/h Eco. Prędkości trzybiegowego tylnego WOM wynoszą: 540, 540E, 1000 lub 540E, 1000, 1000E, maksymalny udźwig tylnego podnośnika – 5600 kg. W układzie hydraulicznym pracuje pompa o wydajności 110 l/min, do łączenia z maszynami współpracującymi służy 7 zaworów hydrauliki zewnętrznej. Standardowo ciągnika jest wyposażony w zintegrowany przedni TUZ, czołowy WOM, amortyzację osi przedniej i kabiny, jest również fabrycznie przystosowany do montażu ładowacza. Najwyższy poziom komfortu i ergonomii w kabinie zapewnia podłokietnik z Multicontrollerem.

Deutz-Fahr

Nowością w ofercie marki Deutz-Fahr jest seria 5D Keyline, kompaktowych budżetowych ciągników przeznaczonych dla średnich gospodarstw. Ciągniki tej serii są napędzane trzycylindrowymi silnikami Farmotion o mocy od 65 do 97 KM. Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa common rail o ciśnieniu maksymalnym 2000 bar, turbosprężarka i intercooler oraz katalizator DOC gwarantują wysoką moc i moment obrotowy przy minimalnym zużyciu paliwa. Zaprojektowany od nowa kompaktowy pakiet chłodnic z wentylatorem ze sprzęgłem wiskotycznym oraz wydajny filtr powietrza PowerCore zwiększają wydajność silnika. W układzie przeniesienia napędu zastosowano pięciobiegową przekładnię mechaniczną: 5+15 z reduktorem i prędkością jazdy w zakresie od 287 m/h do 40 km/h lub 30+15 z z reduktorem i minireduktorem oraz prędkościami w zakresie od 237 m/h do 40 km/h. Prędkość maksymalną 40 km/h ciągnik uzyskuje w trybie ECO, czyli z obrotami silnika zredukowanymi do 1870 obr./min.

Deutz-Fahr 5080D Keyline  – uniwersalny kompaktowy ciągniki budżetowy przeznaczony dla średnich gospodarstw

Dostępne są trzy konfiguracje WOM: 540/540ECO lub  540/540ECO/1000 lub 540/540ECO/synchro. WOM synchro może być wykorzystywany w trakcie jazdy z przyczepą jednoosiową z mostem napędowym. Po uruchomieniu napędu WOM synchro, ciągnik automatycznie dołącza napęd na 4 koła i w ten sposób operator porusza się pojazdem 6x6. W układzie hydraulicznym pracuje pompa o wydajności 50 l/min, zasilająca dwa lub trzy obwody montowane z tyłu. Udźwig tylnego podnośnika wynosi 2500 kg, po zastosowaniu dodatkowych siłowników wspomagających – 3500 kg. Komfortowe warunki pracy zapewnia operatorowi przeszklona, klimatyzowana kabina, w której wszystkie elementy sterowania są ergonomicznie rozmieszczone w zależności od częstotliwości ich używania, umieszczone w łatwo dostępnym miejscu i oznaczone kolorami.

New Holland Agriculture

 New Holland Agriculture wzbogaca serię ciągników T6 o dwa nowe modele: T6.180 Auto Command i T6.180 Dynamic Command, napędzane sześciocylindrowym silnikiem NEF o pojemności skokowej 6700 cm3 o mocy znamionowej 145 KM, maksymalnej (z funkcją EPM) – 175 KM. Nowy silnik charakteryzuje wysoka sprawność dzięki optymalizacji procesu spalania bez recyrkulacji gazów spalinowych. Zastosowanie w silniku opatentowanego i bezobsługowego układu neutralizacji spalin Hi-eSCR umożliwia spełnienie wymagań normy emisji spalin Stage IV. Zastosowany w modelu T6.180 sześciocylindrowy silnik rozwija nawet o 12% wyższy moment obrotowy niż czterocylindrowe silniki już przy niskiej prędkości obrotowej, co jest szczególnie przydatne podczas prac wymagających dużej siły uciągu, oraz wyższy moment obrotowy w średnim zakresie prędkości, co z kolei zwiększa osiągi silnika przy pracach transportowych i polowych. Nowy sześciocylindrowy silnik rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 740 Nm przy prędkości obrotowej 1500 obr/min, podczas gdy silnik czterocylindrowy pozwalał osiągnąć moment obrotowy 700 Nm. Ponadto większa pojemność skokowa nowego silnika zapewnia o 50% większą moc hamowania niż przy silniku czterocylindrowym, co zapewnia wyższą skuteczność hamowania silnikiem przy jeździe z górki podczas wykonywania prac polowych i transportu. Modele ciągników T6 Auto Command i Dynamic Command można zamówić z magistralą ISOBUS klasy 3, która umożliwia komunikację pomiędzy narzędziem i ciągnikiem oraz sterowanie WOM-em, zaczepem, układem EHR, układem kierowniczym, prędkością jazdy oraz przednim TUZ-em i WOM-em ciągnika poprzez narzędzie.

New Holland T.160 – napędzany silnikiem 6-cylindrowym ciągnik w segmencie mocy 100–150 KM

New Holland Agriculture poszerza również serię ciągników T5 o 4 nowe modele z bezstopniową przekładnią AutoCommand, napędzane czterocylindrowymi silnikami NEF o pojemności 4500 cm3 i mocy maksymalnej od 110 do 140 KM, o 20 KM większej od dostępnego do tej pory modelu T5.120 ElectroCommand. Nowy, opracowany przez firmę FPT Industrial, układ Hi-ESCR2 spełnia wymagania normy emisji spalin Stage V. Innowacyjny układ neutralizacji spalin nie wymaga żadnych nakładów konserwacyjnych, zajmuje mało miejsca pod maską, zapewniając tym samym maksymalną widoczność. Bezstopniowa przekładnia Auto Command jest szczególnie przydatna w transporcie i pracach wymagających precyzyjnej prędkości jazdy. Możliwość wyboru trzech trybów przyśpieszania i hamowania pozwala dopasować maszynę do każdej pracy. Wybór niskiej dynamiki pracy przekładni umożliwia delikatną zmianę kierunku jazdy, co doskonale sprawdza się w transporcie lub pracy na śliskim terenie. Standardowe ustawienie dynamiki przekładni jest przeznaczone do tradycyjnych prac polowych, a wybór trybu dynamicznego wpływa na natychmiastową reakcję. Doskonała zwrotność w połączeniu z płynną zmianą kierunku jazdy sprawiają, że T5 AutoCommand jest stworzony do pracy z ładowaczem czołowym. Komfortowe warunki pracy zapewnia operatorowi kabina Horizon. Dzięki przestronności, niskiemu poziomowi hałasu oraz obsługiwanymi intuicyjnie elementom sterowania w podłokietniku SideWinder jest najlepszą kabiną w tym segmencie ciągników.

Zetor

Nowy model Zetora – Proxima CL 110 obecnie jest dostępny wyłącznie na polskim rynku. W innych krajach pojawi się dopiero w połowie roku. Jednostką napędową jest tu turbodoładowany czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik Zetor o pojemności 4156 cm3, rozwijający moc 106 KM. Wyposażony w pasywny filtr cząstek stałych silnik spełnia normy emisji spalin Stage IIIB bez konieczności stosowania systemu SCR (AdBlue).  

Zetor Proxima CL110 przez pierwszą połowę bieżącego roku jest dostępny wyłącznie na polskim rynku

W układzie przeniesienia napędu zastosowano w pełni zsynchronizowaną skrzynie przekładniową z 12 biegami do przodu i 12 do tyłu z rewersem mechanicznym lub 20/4 z biegami pełzającymi (najniższa prędkość jazdy 0,22 km/h). Obroty tylnego WOM wynoszą 540/1000 lub 540/540E, stanowiącego wyposażenie opcjonalne czołowego – 1000 obr./min. W układzie hydraulicznym o ciśnieniu roboczym 19 MPa pracuje pompa o wydajności 50 l/min, opcjonalnie 60 l/min.

Jan Przyrowski

Dodaj komentarz



0 komentarze

Sonda

Czy uważasz, że cele i regulacje zawarte w Zielonym Ładzie UE mogą w konsekwencji doprowadzić do upadku gospodarstw indywidualnych?

Podobne wiadomości

#
Strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Informujemy, że poprzez dalsze korzystanie z tego Serwisu, bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ustawienia w zakresie cookie możesz zawsze zmienić. Więcej w naszej Polityce Prywatności