UWAGA! Nowy sposób oszustwa na kontrahenta z Czech. Szukamy poszkodowanych
Pan Marek został oszukany. Otrzymał potwierdzenie przelewu za sprzedawane ziemniaki i wysłał samochód z towarem. Pieniędzy nigdy nie zobaczył. Jest przekonany, że nie jest jedyny. Oszustwo było przygotowane metodą na kontrahenta z Czech. Wspólnie poszukujemy osób poszkodowanych, bo razem będzie łatwiej dochodzić sprawiedliwości w tej sprawie
Pan Marek znalazł ogłoszenie wystawione przez osobę podszywającą się pod przedstawiciela firmy z Czech, zarejestrowanej w czeskiej miejscowości Oleśnik. Dostęp do danych przedsiębiorców jest na terenie Unii Europejskiej jawny, więc bez problemu można podszyć się pod dowolną firmę i dowolnego przedsiębiorcę. Osoba kontaktująca się z panem Markiem przesłała potwierdzenie przelewu za zamawiane ziemniaki. Załadowany samochód odjechał, a pieniądze na konto nigdy nie wpłynęły. Sprawa została przekazana policji.
Osoby podszywające się pod firmę z miejscowości Oleśnik w Czechach ogłaszały chęć zakupu także wielu innych produktów rolnych takich jak: kapusta, jabłko przemysłowe, cebula, jabłko deserowe, śliwka przemysłowa, ziemniaki, gruszka deserowa, boczniak, pieprznik jadalny oraz trąbkowy i borówka.
Pan Marek wspólnie z naszym portalem poszukuje osób, które zostały poszkodowane w ten sam sposób: Przyjeżdża samochód po uzgodniony towar - zamiast pieniędzy na koncie, sprzedawca dostaje jedynie potwierdzenie przelewu w pliku PDF, który jest łatwy do podrobienia. Rzekome umiejscowienie firmy w Czechach powoduje, że płatność idzie dłużej i tym można przed dwa- trzy dni tłumaczyć brak pieniędzy na koncie sprzedawcy. Jest to także czas, do zamówienia kolejnych transportów od poszkodowanego rolnika.
Za pośrednictwem naszej redakcji szukamy poszkodowanych producentów rolnych przez osoby podające się za przedstawicieli firmy z Czech z miejscowości Oleśnik . Prosimy o kontakt na adres redakcja@igrit.pl, lub pod numer do naszej redakcji 731 813 513 (w godzinach 10-18) aby odszukać jak najwięcej osób pokrzywdzonych. Jeśli poszkodowanych jest więcej, a jest to bardzo prawdopodobne, to razem będzie łatwiej wszystkim poszkodowanym dochodzić sprawiedliwości w tej sprawie.
Ze swej strony absolutnie rekomendujemy aby za sprzedawany towar żądać zapłaty gotówką, bądź przed wydaniem towaru pieniądze muszą być na koncie – innej formy zapłaty nie bierzmy pod uwagę! Kilkudniowy termin płatności można stosować tylko i wyłącznie dla zaufanych kontrahentów i najlepiej na małe partie towaru, które nas nie pogrążą finansowo.
Z naszej strony informujemy także, że zabezpieczamy dane cyfrowe dawanych na portalu ogłoszeń i udostępniamy je bezzwłocznie na wniosek organów ścigania.
Dane osoby poszkodowanej zostały przez nas zmienione, ale są znane administracji portalu IGRIT.pl
0 komentarze