Trendy w zakresie zdrowego odżywiania, które zwiększają spożycie warzyw latem
Latem owoce są znacznie popularniejsze i chętniej wybierane przez konsumentów niż warzywa. Murcjańska firma Campo de Lorca, lepiej znana pod marką Cricket, jeden z największych hiszpańskich producentów brokułów, właśnie rozpoczęła kampanię promującą spożycie tych warzyw w okresie letnim pod hasłem „Somos unos frescos” („Jesteśmy świeże "). Czy z hiszpańskich wzorów sami możemy się czegoś nauczyć?
Zimowa kampania kalafiorow-brokułowa była dość niestabilna, z wieloma wzrostami i spadkami sprzedaży i cen w roku, w którym generalnie występowała nadwyżka produkcji, mimo że konsumpcja nadal rośnie.
- Koniec sezonu nastąpił jednak później niż w innych latach. Hiszpańscy eksporterzy mieli dwa dodatkowe tygodnie ze względu na opóźnienie produkcji w środkowej i północnej Europie z powodu złej pogody - mówi Toñi Piernas, dyrektor marketingu Cricket.- Latem czeka nas niepewność, ale jeśli podaż i popyt pozostaną w równowadze, nie powinno być żadnych problemów
Co zatem zrobić, aby utrzymać konsumpcję (a zatem i sprzedaż) warzyw? Dobra reklama wykorzystująca trendy ,,prozdrowotne'' może wiele pomóc.
- Brokuły, jarmuż, kalafior… dlaczego muszą kojarzyć się tylko z zimą?. Pokazujemy, że nie są nudne i że można je przygotować na wiele sposobów, aby były równie apetyczne i świeże – mówi kierownik ds. marketingu firmy Cricet.
W tym celu firma z Murcji będzie dzielić się letnimi przepisami, uruchamiać promocje i organizować losowania z pomocą influencerów w Hiszpanii, gdyż to właśnie Hiszpanie są rynkiem docelowym tej kampanii.
- Warzywa te są bardzo wszechstronne i latem można je spożywać w sałatkach, makaronach, pizzy, koktajlach itp. Mamy bardzo słodką i chrupiącą odmianę kapusty, którą zaczęliśmy sprzedawać pod specjalną etykietą do sałatek - dodaje Toñi Piernas. - Widzimy, że trendy zdrowego odżywiania sprzyjają spożyciu tych warzyw również latem. To coś, co obserwujemy od początku pandemii. Chcemy być częścią tego trendu i napędzać zmiany.
0 komentarze