Wszechstronne ładowarki New Holland
Od ponad 20 lat ładowarki teleskopowe marki New Holland przodują pod względem osiągów, niezawodności i ekonomiki. Nową serię ładowarek TH wyróżnia żółto-szara kolorystyka, podkreślająca ich znaczenie wśród maszyn do zbioru siana i paszy oraz przynależność do tego szacownego grona. Poszerzona gama obejmuje sześć modeli maszyn - TH6.32, TH6.36, TH7.32, TH7.37, TH7.42 i TH9.35 - w różnych wersjach: S, Classic, Plus oraz Elite. W sumie do dyspozycji mamy czternaście różnych wersji o wysięgu od sześciu do dziewięciu metrów, które sprostają życzeniom każdego klienta.
Nowe ładowarki serii TH posiadają całkowicie nowe przekładnie 4x3 i 6x3 PowerShift™, zwiększające płynność przełączania biegów i zmiany kierunku jazdy, co przekłada się na lepsze prowadzenie. Spełniają one normę emisji spalin Tier 4B. Wyróżniają je lepsze osiągi i ekonomika pracy, co przekłada się na większy komfort i niższe koszty eksploatacji. Pod względem wyciszenia i komfortu najnowsze kabiny mogą stanowić przykład do naśladowania dla konkurencji.
Doskonała widoczność i najwyższy komfort
Nową serię TH wyróżnia nowoczesna, bardziej komfortowa kabina o lepszym zawieszeniu i większej widoczności, zapewniająca zawsze maksymalną wydajność. Nowe reflektory wykonane w technologii LED dostarczają strumień światła o mocy 25 000 lumenów i pozwalają zamienić ciemną noc w jasny dzień, dzięki czemu zwiększają wydajność i bezpieczeństwo pracy.
Jakość na najwyższym poziomie
Ładowarki teleskopowe serii TH są wyposażone w spawany przy użyciu robotów wysięgnik w kształcie litery „U”, który wyróżnia niezwykła sztywność i wytrzymałość. Podwozie w kształcie litery H cechuje ogromna odporność na skręcanie i zdolność pracy w najtrudniejszych warunkach. Marka New Holland nieustannie podejmuje wysiłki ukierunkowane na poprawę jakości i w latach 2012-2013 zainwestowała w nową, specjalną linię produkcyjną ładowarek serii TH.
Prosta eksploatacja
Przestoje są wrogiem wydajności, dlatego też wszystkie ładowarki teleskopowe serii TH zostały skonstruowane z myślą o ograniczeniu okresowych przeglądów i ich optymalizacji. Uproszczono codzienne kontrole i prace konserwacyjne, a tym samym ułatwiono dbanie o maszynę w okresie pomiędzy przeglądami, które wydłużono do 600 godzin.
Sześć modeli ładowarek teleskopowych TH, niezliczone zastosowania
Marka New Holland liczy się z opinią klientów. Wiemy, że wymagania klientów wobec ładowarek teleskopowych są różne - począwszy od klientów, którzy potrzebują maszyn do podnoszenia, transportu i składowania wielkich beli aż po klientów szukających zwrotnej maszyny do codziennej pracy w gospodarstwie hodowlanym. Wśród ładowarek serii TH każdy klient znajdzie model spełniający jego indywidualne wymogi. Oznakowanie każdego modelu zawiera wstępną informację o wysokości podnoszenia i udźwigu. Przykładowo modele TH6.32 posiadają wysięg 6,10 m i udźwig 3 200 kg, natomiast modele TH9.35 mają wysięg 9,10 m i udźwig 3 500 kg.
Specyfikacja wersji Classic i S
Marka New Holland przygotowała dla klientów mających do dyspozycji skromniejszy budżet bogatą paletę modeli ładowarek serii TH; zarówno modele S, jak i Classic wyróżnia dobry stosunek jakości do ceny bez uszczerbku dla wydajności maszyny. Wszystkie modele Classic i S posiadają spełniający wymogi normy Tier 4B sinik NEF o pojemności skokowej 4,5 l i mocy maksymalnej 133 KM. Ponadto posiadają one nową przekładnię PowerShift™, której 4 biegi do jazdy do przodu i 3 biegi wsteczne można wybierać dżojstikiem, a do zmiany kierunku jazdy służy zamontowana w kolumnie kierownicy dźwignia. Oba modele wyróżnia zaawansowany poziom wyposażenia - modele S są wyposażone w zębatą pompę hydrauliczną o wydatku 120 l/min, natomiast modele Classic pompę o zmiennej objętości skokowej i wydatku 140 l/min oraz ręczny układ wyboru trybu pracy.
Wyposażenie modeli S:
- Mechanizm różnicowy z tyłu i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) w przedniej osi
- Kąt rozładunku 128°
- Mechaniczne przyłącze
- Fotel z mechaniczną amortyzacją
- Prędkość maks. 34 km/h
Dodatkowe elementy wyposażenia modeli Classic:
- Przedni i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
- Dwukierunkowy wentylator chłodzący
- Kąt rozładunku 142°
- Pompa o zmiennej objętości skokowej i wydatku 140 l/min
Te ładowarki teleskopowe są przeznaczone do przeładunku i bliskiego transportu materiałów, znakomicie sprawdzą się podczas wykonywania prac w gospodarstwie i układania wielkich bel. Wyróżnia je dobra cena i zostały on skonstruowane specjalnie z myślą o gospodarstwach rolnych, mieszanych i firmach świadczących usługi dla rolnictwa. W zależności od rynku można je wyposażyć w różne tylne zaczepy i złącze hydraulicznego hamulca.
Modele Plus i Elite
Modele Plus i Elite zostały opracowane z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach, którzy oczekują od maszyn maksymalnej wydajności i komfortu. Są one wyposażone w spełniający wymogi normy Tier 4B silnik NEF o pojemności 4,5 l i maksymalnej mocy wynoszącej odpowiednio 133 KM i 146 KM oraz nową przekładnię 6x3 PowerShift™. Zastosowana w modelach Plus przekładnia posiada dwa tryby pracy - ręczny i półautomatyczny, natomiast w modelach Elite przekładnia posiada trzy tryby pracy - ręczny, półautomatyczny i automatyczny. Dzięki trybom pracy przekładni napędowej modele Plus, a szczególnie modele Elite, są zalecane do prac transportowych i mogą poruszać się z wyposażoną w hamulce przyczepą o masie nawet 20 ton. Do zmiany kierunku jazdy w modelach Elite służą przyciski na dżojstiku lub opcjonalna dźwignia na kolumnie kierownicy.
Dodatkowe elementy wyposażenia modeli Plus:
- Spełniający wymogi normy Tier 4B silnik o mocy 133 KM
- Fotel z pneumatyczną amortyzacją
- System wentylacji HVAC
- Szybkozłącze hydrauliczne
- Tylne reflektory na kabinie
- Wysuwana kolumna kierownicy
Dodatkowe elementy wyposażenia modeli Elite:
- Spełniający wymogi normy Tier 4B silnik o mocy 146 KM
- Przełącznik redukcji ciśnienia hydraulicznego
- Zamontowany w podłokietniku dżojstik
- Reflektory z tyłu kabiny i na wysięgniku
- Podgrzewany fotel z pneumatyczną amortyzacją
- Automatyczny system wyrównywania kół
- Gniazda elektryczne z tyłu maszyny
- Prędkość maks. 40 km/h
Te cechy, a także wysoki stosunek mocy do masy sprawiają, że ładowarki teleskopowe Elite i Plus są naturalnym wyborem wymagających rolników i firm usługowych, umożliwiając im niezwykle wydajne wykonywanie najtrudniejszych zadań.
Siła ukryta w konstrukcji
Marka New Holland korzysta z najnowocześniejszych technologii produkcji i zainwestowała miliony w nową linię produkcyjną ładowarek teleskopowych serii TH. Kluczowym procesem produkcji jest spawanie za pomocą robotów, który zapewnia stałą wysoką jakość przy konstrukcji wysięgnika i podwozia.
- Hydrauliczne ograniczniki ruchu zapewniają płynne wysuwanie i wsuwanie ramion wysięgnika
- Ograniczniki ruchu chronią także wysięgnik i operatora przed gwałtownymi obciążeniami
- Rozkład obciążenia 40/60 eliminuje konieczność stosowania przykręcanych obciążników
- Wyśmienita przyczepność i stabilność obciążonej maszyny
- Zwiększona wytrzymałość podwozia dzięki dodatkowej masie
- Niski kozioł o profilu 45° umożliwia załadunek aż po sam sufit
- Kąt nachylenia 128° w modelach S, 142° w modelach Classic, Plus i Elite
- Ręczna lub hydrauliczna blokada narzędzia
Konstrukcja wysięgnika
- Wysięgnik skonstruowany z podwójnych kątowników w kształcie litery „U” o grubości 10-12 mm
- Optymalna wytrzymałość dzięki wzmocnionym sworzniom
- Prosta regulacja podkładek wysięgnika
- Szczotki wysięgnika zapobiegają zanieczyszczeniu powierzchni ślizgowych
Geometria podnoszenia
- Główny siłownik podnoszenia znajduje się pod wysięgnikiem
- Siłownik kompensujący wysięgnika jest umieszczony przy przegubie i skierowany do tyłu
- Przy podnoszeniu wysięgnika oba siłowniki wysuwają się w przeciwnych kierunkach
- Przeciwległy ruch siłowników poprawia sterowanie siłownikiem
Zawieszenie wysięgnika
- Opcjonalne zawieszenie wysięgnika ogranicza gwałtowne obciążenia przy pracy na nierównym podłożu
- Automatyczne wyłączenie następuje przy przekroczeniu kąta podnoszenia 35°
Konstrukcja podwozia
- Podwozie w kształcie litery „H” wykonane ze stali o dużej odporności rozciąganie o grubości 25 mm
- Spawanie przy użyciu robotów gwarantuje unikalną odporność na skręcanie
- Niezwykle wytrzymały wspornik wysięgnika eliminuje konieczność stosowania dodatkowych obciążników
Lepsza widoczność to większa wydajność
W oparciu o swoje bogate doświadczenie w zakresie kabin ciągników marka New Holland stworzyła kabinę panoramiczną 360° Vision. Kabinę cechuje największa w tej klasie powierzchnia szyb i najwyższy komfort. Przeszklona kabina i ułożenie wysięgnika w dolnym położeniu zapewnia doskonałą widoczność w każdym kierunku. Podczas pracy ta wyśmienita widoczność przekłada się na większą wydajność pracy i szybszą wymianę narzędzi.
Większa przeszkolona powierzchnia, doskonała widoczność
Szeroko zakrojone prace badawczo-rozwojowe podjęte przez markę New Holland zaowocowały kabiną 360° Vision. Głównym celem tych prac było wyeliminowanie martwych kątów w polu widzenia nad wysięgnikiem, zwłaszcza przy jego maksymalnym górnym i dolnym położeniu. Połączenie szerokiej, nisko osadzonej szyby przedniej z cienkimi słupkami co zdecydowanie poprawiło widoczność z fotela operatora.
Skonstruowana z myślą o redukcji hałasu
Najlepszym sposobem ograniczenia hałasu jest eliminacja jego źródeł. Szereg rozwiązań konstrukcyjnych pozwoliło obniżyć poziom hałasu w kabinie ładowarek TH do zaledwie 71 dB(A). Kluczową rolę w obniżeniu hałasu odegrał silnik ECOBlue™ Hi-eSCR, który nie tylko cechuje niski poziom emisji zanieczyszczeń, ale wyjątkowo cicha praca.
Nowe światła LED
- Silny zestaw reflektorów w technologii LED dostępny jako opcja
- Moc światła LED wynosi 2500 lumenów
- W sumie 10 reflektorów LED zapewnia widoczność wokół całej maszyny, zwiększając bezpieczeństwo i wydajność
- Maks. 5 przednich, 3 tylne i 2 boczne reflektory w technologii LED
Komfortowy system wentylacji
- Wydajny układ klimatyzacji zapewnia komfort przez cały dzień pracy
- Osiem regulowanych nawiewów pozwala odpowiednio kierować strumieniem ciepłego i zimnego powietrza
- Otwierane tylne i boczne okna zapewniają dopływ świeżego powietrza
Kabina i elementy sterowania
- W modelach TH Elite zastosowano zamontowany w podłokietniku fotela, elektroniczny dżojstik
- Dżojstik umożliwia wybór biegu, ustawienie przekładni w położeniu neutralnym, zmianę kierunku jazdy wraz z wysprzęgleniem przekładni, sterowanie wysięgnikiem i 3. funkcją hydrauliczną
- Jako opcja w modelach Elite oferowana jest zamontowana w kolumnie kierownicy dźwignia zmiany kierunku jazdy
- Regulacja wysunięcia i kąta nachylenia kierownicy
- Podgrzewany fotel z pneumatyczną amortyzacją stanowi standardowe wyposażenie
- W modelach ładowarek TH innych niż Elite zastosowano montowany na konsoli sterowania, elektroniczny dżojstik
- Dżojstik umożliwia wysprzęglanie przekładni i wybór biegu, sterowanie wysięgnikiem i 3. funkcją hydrauliczną
- Dźwignia zmiany kierunku jazdy jest umieszczona w kolumnie kierownicy
- W modelach S i Classic można regulować kąt nachylenia kolumny kierownicy; w modelach Plus można ponadto regulować wysokość jej położenia
- Fotel z pneumatyczną amortyzacją jest opcjonalnym wyposażeniem w modelach S i Classic oraz seryjnym w modelach Plus We wszystkich modelach fotel z pneumatyczną amortyzacją można doposażyć w podgrzewanie
Czyste osiągi. Dynamiczna wydajność
Jako jednostkę napędową ładowarek teleskopowych serii TH zastosowano spełniający wymogi normy Tier 4B, 4-cylindrowy silnik NEF o pojemności skokowej 4,5 l, skonstruowany przez firmę siostrzaną - FPT Industrial. Zdał on swój egzamin praktyczny w ciągnikach New Holland T6, w których potwierdził niskie koszty eksploatacji i niezawodność. Wyróżnia go niezwykle niski poziom emisji osiągnięty dzięki technologii ECOBlue™ HI-eSCR oraz długi okres pomiędzy przeglądami wynoszący 600 godzin. Silnik zastosowany w modelach Elite ma moc znamionową 131 KM, a w pozostałych modelach ładowarek - 121 KM. Ta wartości wzrastają odpowiednio do 146 KM i 133 KM, gdy silnik pracuje z prędkością obrotową 1800 obr/min. Aby zminimalizować straty mocy, koło zamachowe silnika jest połączone bezpośrednio z przekładnią napędową za pomocą wytrzymałego przetwornika momentu obrotowego o wymiarze 280 mm, który przekazuje moc na przednie i tylne koła. Modele ładowarek teleskopowych TH Elite rozwijają maksymalną prędkość 40 km/h; zarówno modele Elite, jak i pozostałe są wyposażone w tryb transportowy, który po ręcznym włączeniu automatycznie blokuje wysięgnik. Tryb transportowy zapobiega również włączeniu trybu jazdy z czterema kołami skrętnymi (4WS) lub trybu jazdy ukośnej, zezwalając jedynie na kierowanie kołami na przedniej osi.
Efektywne chłodzenie dzięki dwukierunkowym wentylatorom
- Główny wentylator chłodzący silnik zmienia kierunek obrotów co 6 minut i obraca się w tym kierunku przez 15 sekund
- Z chłodnicy silnika, chłodnic oleju i chłodnicy międzystopniowej są usuwane zanieczyszczenia i pył
- Ten samy cykl pracy powtarzają dwa elektryczne wentylatory, aby wyczyścić klimatyzację, chłodnicę paliwa i chłodnice przekładni napędowej
Większe opony i bogatszy wybór
- Ładowarki teleskopowe TH posiadają ogumienie 460/70R24
- Możliwość zamówienia szerszych opon 500/70R24
- Prześwit w najniższym punkcie pod osiami wynosi aż 415 mm
- Oferta obejmuje opony do zastosowań przemysłowych i opony hybrydowe o wymiarze 460 i 500 mm
Ułatwienia dzięki nowej przekładni 4x3
- Zarówno modele S, jak i Classic posiadają przełączalną pod obciążeniem przekładnię z 4 biegami do jazdy do przodu i 3 wstecznymi
- Zmiana biegów odbywa się za pomocą przycisków na zamontowanym na konsoli sterowania dżojstiku
- Nowe przełożenia biegów znacznie poprawiają efektywność przy wjeżdżaniu na strome wzniesienia i jeździe na wyższych biegach
- Płynna zmiana kierunku jazdy za pomocą dźwigni zamontowanej na kolumnie kierownicy
- Nowa przekładnia zdecydowanie poprawia płynność przełączania biegów i przyśpieszanie
- Tryb ręczny przekładni ułatwia operatorowi pracę
Przekładnia 6x3 z modelach TH Plus i Elite z trybami automatycznymi
- W modelach zastosowano nową przekładnię PowerShift™ 6x3 z 2 trybami pracy - ręcznym i półautomatycznym
- Tryb półautomatyczny jest aktywny na 4., 5. i 6. biegu i idealnie się sprawdza podczas transportu
- Po włączeniu tego trybu wybiera on najlepszy bieg, który pasuje do prędkości jazdy do przodu i obrotów silnika
- Możliwość ciągnięcia przyczepy z hamulcami o ciężarze do 20 ton
- W modelach Elite zastosowano nową przekładnię 6x3 z 3 trybami pracy - ręcznym, półautomatycznym i automatycznym
- Tryb automatyczny działa od 2. do 6. biegu i jest przeznaczony do jazdy po drodze; tryb automatyczny funkcjonuje pomiędzy 2. a 4. biegiem i umożliwia maksymalizację wydajności przy pracy w obejściu i na małej przestrzeni
- Zastosowana w modelach Elite przekładnia nawrotna z pamięcią zapamiętuje wybrane przy ostatniej zmianie kierunku jazdy bieg do jazdy do przodu i wsteczny
Stały napęd 4WD i automatyczne sterowanie trakcją
- Wszystkie ładowarki teleskopowe serii TH posiadają seryjnie na stałe włączony napęd na 4 koła (4WD)
- Standardowym wyposażeniem wszystkich modeli jest także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na osi przedniej
- Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym (LSD) poślizgu znajduje się na wyposażeniu modeli Plus i Elite
- Mechanizm różnicowy kieruje do 45% dostępnego momentu obrotowego wzdłuż osi, aby dostarczyć moc na koło o największej przyczepności
Hydrauliczne mokre hamulce tarczowe
- Zastosowane na dwóch osiach ładowarek serii TH szczelnie zamknięte, mokre hamulce tarczowe wymagają niewielkich nakładów konserwacyjnych i pozwalają na poruszanie się z dużą prędkością
- Dla większego bezpieczeństwa obwód hydraulicznego hamulca przyczepy jest zsynchronizowany za hamulcami ładowarki teleskopowej
- Hamulec postojowy* automatycznie włącza się po wyłączeniu silnika; można go również zaciągnąć ręcznie za pomocą umieszczonej na kolumnie kierownicy dźwigni zmiany kierunku jazdy lub zamontowanego na desce rozdzielczej przycisku
Właściwości manewrowe i tryby kierowania
- Przy włączonym trybie 4WS promień skrętu wynosi zaledwie 3,9 m
- W trybie transportowym można korzystać wyłącznie z trybu 2WS
- Modele Elite posiadają automatyczny system wyrównywania kół, który działa przy przełączaniu pomiędzy trybem jazdy na czterech kołach skrętnych, trybem jazdy na ukos i trybem jazdy ze skrętnymi kołami przednimi; ta funkcja jest dostępna jako wyposażenie opcjonalnie w modelach Classic i Plus
Wydajny układ hydrauliczny pozwala skrócić cykle robocze
Wydajny układ hydrauliczny ma fundamentalne znaczenie dla wydajności ładowarki teleskopowej. I nie chodzi tutaj tylko o sam wydatek pompy hydraulicznej - skuteczne wykorzystanie oleju, zoptymalizowane wymiary siłowników i skuteczne zawory sterujące wspólnie wpływają wydajność maszyny. Nowe modele ładowarek czołowych serii TH bazują na 20-letnich tradycjach marki New Holland w konstrukcji tych maszyn, są wynikiem starannego projektowania projektowania układu hydraulicznego z dbałością o szczegóły. To wszystko wpływa na wysoką wydajność przy pracy w trudnych warunkach, w tym również przy wysokich temperaturach. Ładowarki można wyposażyć w nawet dwa opcjonalne pomocnicze hydrauliczne przyłącza wraz z zaworami i rozdzielaczami do obsługi montowanych z przodu narzędzi. Oferowane są również pomocnicze tylne przyłącza.
Gama pomp hydraulicznych pod kątem indywidualnych potrzeb
- Modele S posiadają na wyposażeniu pompę zębatą o wydatku 120 l/min
- Dżojstik umożliwia proporcjonalne sterowanie przepływem i jednoczesne korzystanie z wielu funkcji
Zewnętrzny przełącznik redukcji ciśnienia
• Znajdujący się nad przednim błotnikiem pomocniczy przełącznik redukcji ciśnienia umożliwia szybką i prostą zmianę narzędzi bez wchodzenia do kabiny
Pompa o zmiennej objętości skokowej zapewnia dużą moc przy niskich obrotach silnika
- Modele Classic, Plus i Elite ładowarek teleskopowych posiadają na wyposażeniu wydajną pompę tłokową o zmiennej objętości skokowej i maksymalnym wydatku 140 l/min
- Gwarantuje ona wysokie natężenie przepływu oleju przy każdej prędkości obrotowej silnika, a ponadto wyłącza się, gdy maszyna zgłasza zapotrzebowania na moc hydrauliczną
- Pozwala to na skierowanie większej mocy do przekładni napędowej i jest szczególnie przydatne podczas transportu i wjeżdżania na pryzmę paszy
360°: TH.
Marka New Holland wiele wysiłku włożyła w ograniczenie konserwacji swoich nowych ładowarek teleskopowych serii TH.
- Uproszczono regulację podkładek pod teleskopowy wysięgnik - prosty system nakrętki i przeciwnakrętki umożliwia prostą i szybką regulację
- Łatwo dostępny zbiornik paliwa o pojemności 140 z szerokim wlewem paliwa
- Zbiornik preparatu AdBlue o pojemności 27 l jest umieszczony w łatwo dostępnym miejscu blisko zbiornika paliwa, co ułatwia jednoczesne tankowanie paliwa i uzupełnianie poziomu preparatu
- W modelach S występuje tylko dziewięć punktów codziennego smarowania w koźle
- W modelach Classic, Plus i Elite znajduje się 12 punktów codziennego smarowania
- Opcjonalne bloki smarowniczek do smarowania osi oraz siłowników podnoszących i kompensujących
- Prosta kontrola, czyszczenie i wymiana filtra powietrza dolotowego silnika bez użycia narzędzi
Automatyczny układ smarowania
- Nowy automatyczny układ smarowania zapewnia odpowiednie smarowanie wszystkich istotnych miejsc
- Ręczne włączanie z kabiny
- Punkty smarowania w koźle są zasilane olejem z oddzielnego modułu dozownika
- W modelach o wysięgu 9 m dodatkowy moduł dozownika znajduje się przy dodatkowym segmencie wysięgnika
Opracowano na podstawie materiałów New Holland
0 komentarze